Détail de la notice
Titre du Document
Styles of thinking, abilities, and academic performance
Auteur(s)
GRIGORENKO E. L. ; STERNBERG R. J.
Résumé
This study was designed to investigate the role of thinking styles in academic performance. Participants were 199 gifted students enrolled in the Yale Summer School Program. Their abilities were evaluated by the Sternberg Triarchic Abilities Test; their academic performance was judged by independent raters blind to the conditions of the study; and their thinking styles were measured by two converging self-report questionnaires. The results of the study show that after controlling for levels of abilities, styles of thinking significantly contribute to prediction of academic performance. Moreover, equally able thinkers of different styles tend to do better in different assessment settings.
Editeur
Council for Exceptional Children
Identifiant
ISSN : 0014-4029 CODEN : EXCCAJ
Source
Exceptional children A. 1997, vol. 63, n° 3, pp. 295-312 [bibl. : 1 p.1/4]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :