Détail de la notice
Titre du Document
Cultural identity and psychological adjustment of adolescent Chinese immigrants in New Zealand
Auteur(s)
MEI LIN EYOU ; ADAIR Vivienne ; DIXON Robyn
Résumé
Based on an integration of acculturation and developmental models, this study examined the relationship between psychological adjustment and cultural identity determined by the relative strength of identification with own ethnic group, and the mainstream society. Over 400 immigrant Chinese students completed questionnaires and 24 participated in interviews. Results indicated that adolescents who were integrated had higher self-esteem than their peers who were separated or marginalized p <0.001). This finding is consistent with research on ethnic minority adolescents in other countries, and suggests that integration has important implications on the psychological well-being of these adolescent immigrants.
Editeur
Elsevier Science
Identifiant
PMID : 11073695 ISSN : 0140-1971 CODEN : JOADE8
Source
Journal of adolescence A. 2000, vol. 23, n° 5, pp. 531-543 [bibl. : 1 p.1/2]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :