Détail de la notice
Titre du Document
Impression management: a literature review and two-component model
Auteur(s)
LEARY M. R. ; KOWALSKI R. M.
Résumé
Impression management, the process by which people control the impressions others form of them, plays an important role in interpersonal behavior. This article presents a 2-component model within which the literature regarding impression management is reviewed. This model conceptualizes impression management as being composed of 2 discrete processes. The 1st involves impression motivation ― the degree to which people are motivated to control how others see them. The 2nd component involves impression construction. The 2-component model provides coherence to the literature in the area, address controversial issues, and supplies a framework for future research regarding impression management
Editeur
American Psychological Association
Identifiant
ISSN : 0033-2909 CODEN : PSBUAI
Source
Psychological bulletin A. 1990, vol. 107, n° 1, pp. 34-47 [bibl. : 4 p.]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :