Détail de la notice
Titre du Document
Theoretical implications of the principles and parameters model for language acquisition in Chinese
Auteur(s)
YU-CHIN CHIEN
Résumé
In this chapter, we review the essentials of one of the most prominent linguistic models, namely Chomsky's Principles and Parameters' model. Several unique arguments regarding issues of language acquisition and the implications for language acquisition in Chinese are discussed. We also review various experimental studies in Chinese acquisition which were devised under the framework of the Principles and Parameters approach. Empirical evidence supporting some of the essential predictions made in the Principles and Parameters model are discussed
Editeur
Elsevier
Identifiant
ISSN : 0166-4115
Source
Advances in psychology A. 1992, vol. 90, pp. 313-345 [bibl. : 4 p.]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :