Détail de la notice
Titre du Document
Two autistic savant readers
Auteur(s)
O'CONNOR N. ; HERMELIN B.
Résumé
Two young autistic children of normal intelligence were tested repeatedly for their reading ability. Their comprehension was appropriate for their developmental status, however, they had reading speeds that were considerably faster than those of their age-matched normal controls. Randomizing word order, and thereby reducing meaningfulness, resulted in an equivalent reduction in relative reading speed for the younger autistic subject and his control. For the older of the normal children, the effect of randomizing word order was very marked, whereas its effect was minimal for the older of the to autistic boys
Editeur
Springer
Identifiant
PMID : 7961333 ISSN : 0162-3257 CODEN : JADDDQ
Source
Journal of autism and developmental disorders A. 1994, vol. 24, n° 4, pp. 501-515 [bibl. : 17 ref.]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :