Détail de la notice
Titre du Document
Airline scheduling for the temporary closure of airports
Auteur(s)
YAN S. ; LIN C.-G.
Résumé
The poor scheduling of flights or a fleet resulting from temporary closure of airports may cause a substantial loss of profit and decreased levels of service for airline carriers. This research develops a framework in order to help carriers handle schedule perturbations resulting from the temporary closure of airports. The framework is based on a basic model constructed as a time-space network from which several strategic network models are developed for scheduling. These network models are formulated as pure network flow problems or network flow problems with side constraints. The former are solved using the network simplex method whereas the latter are solved using a Lagrangian relaxation-based algorithm. To test how well the model may be applied in the real world, a case study regarding the international operations ofa major Taiwan airline was performed. The results show that the framework could be useful in actual operations.
Editeur
Institute for Operations Research and the Management Sciences
Identifiant
ISSN : 0041-1655 CODEN : TRSCBJ
Source
Transportation science A. 1997, vol. 31, n° 1, pp. 72-82 [bibl. : 19 ref.]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :