Détail de la notice
Titre du Document
Characteristics of calls to the Israeli hotline during the Intifada
Auteur(s)
GILAT Itzhak ; LATZER Yael
Résumé
The present study examined the help-seeking characteristics of callers to the ten Israeli hotline centers during the Intifada - the Palestinian uprising in the Israeli administered territories. The research method combined quantitative and qualitative analyses of the volunteers' written reports. The quantitative analysis was conducted on a sample of 21,315 structured forms, and the qualitative content analysis was carried out on a sample of 498 verbal descriptions of calls. The quantitative analysis revealed a U-shaped curve illustrating the frequency of Intifada-related calls in relation to the time of the study. The qualitative analysis showed that the main complaints of the callers were focused on direct and masked manifestations of anxiety and feelings of helplessness. The implications of the findings are discussed in terms of understanding the unique psychological response to a new kind of stress, as seen from the perspective of calls to a hotline.
Editeur
Springer
Identifiant
ISSN : 0010-3853 CODEN : CMHJAY
Source
Community mental health journal A. 2007, vol. 43, n° 4, pp. 401-420 [20 pages] [bibl. : 1 p.]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :