Détail de la notice
Titre du Document
Special and inclusive education in the Eastern Caribbean: policy practice and provision
Education spéciale et inclusive dans les Caraïbes orientales
Auteur(s)
ARMSTRONG Ann Cheryl ; ARMSTRONG Derrick ; LYNCH Carlyle ; ...
Résumé
The countries of the Eastern Caribbean have for more than a decade been committed to the implementation of a common educational reform strategy. At the heart of this strategy has been the policy of 'education for all', which includes establishing educational support services for children with special educational needs. In the past, many disabled children and children with learning difficulties have been excluded from the education system in these countries. For many more children, attendance at school has not given meaningful access to educational opportunities. This article discusses research carried out by the authors and reports on the implementation of the Reform Strategy and on the barriers to inclusive education that persist in the region.
Editeur
Taylor & Francis
Identifiant
ISSN : 1360-3116
Source
International journal of inclusive education A. 2005, vol. 9, n° 1, pp. 71-87 [17 pages] [bibl. : 18 ref.]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :