Détail de la notice
Titre du Document
Caracteristicas estructurales del texto narrativo, escrito por alumnos con dificultades en el aprendizaje
Structural characteristics of narrative texts written by students with learning difficulties
Caractéristiques culturelles des textes narratifs écrits par les étudiants ayant des troubles de l'apprentissage
Auteur(s)
MATA Francisco Salvador
Résumé
In the theoretical context of a grammar of narrations and the theory of a narrative scheme, a research project with the following objectives was developed: 1st Description of narrative abilities of primary education students with learning difficulties at the production of written texts. 2nd Establishment of differences in the abilities of students with and without learning difficulties. 3rd Analysis of differences between structural characteristics of the narrative text. A psycholinguistic model, derived from the grammar of narrations, was used for the analysis of the corpus, establishing different text categories on a macro-structural level. The analysis allowed establishing different text categories, which are characteristic for students with learning difficulties.
Editeur
Instituto Calasanz de Ciencias de la Educación
Identifiant
ISSN : 0210-9581
Source
Revista de ciencias de la educación (Madrid) A. 2004, n° 198-99, pp. 285-305 [21 pages] [bibl. : 1 p.1/4]
Langue
Espagnol
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :