Détail de la notice
Titre du Document
The evolving nature of self-identity across four levels of history. Commentaries
Auteur(s)
DIEN D. S.-F. ; FERDMAN B. M. (Commentateur) ; LEWIS C. C. (Commentateur) ; ...
Résumé
Drawing upon Erikson's theory of psychosocial development and current social constructionist perspective, self-identity is defined as a life story which is socially constructed and constantly being revised throughout the life span, and which provides a sense of continuity despite change. The cultural identity of a group (ethnic or national) is constructed and reconstructed in a similar manner guided by the principles of self-esteem, continuity, distinctiveness, and self-efficacy. A native of Taiwan, the author uses her own experiences with the Chinese, the Japanese, and the American cultures to illustrate the integrative process of self-construction as one moves from one cultural milieu to another. The Vygotsky/ Scribner framework serves to illuminate the interinfluences of four levels of history - the general history of humanity, the history of individual societies, the life history of the individual in society, and the history of a particular psychological system (in this instance self-identity) - in this highly individualized process.
Editeur
Karger; Karger; Karger
Identifiant
ISSN : 0018-716X
Source
Human Development A. 2000, vol. 43, n° 1, pp. 1-31 [bibl. : dissem.]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :