Détail de la notice
Titre du Document
Science, technology and society in school science education
Science, technologie et société dans l'éducation scientifique scolaire
Auteur(s)
RATCLIFFE Mary
Résumé
STS education implies that learners consider all three strands - science, technology and society -within a coherent educational experience. This article is not a comprehensive, historical overview of STS education, but rather an attempt to outline some key issues relating to STS education, and, in particular, capture the voice of those involved in major STS projects. For readers who wish to examine more comprehensive accounts, a bibliography is given. If there is one statement that captures the essence of the article it is this: 'It is the teacher rather than the content that characterises STS education'.
Editeur
Association for Science Education
Identifiant
ISSN : 0036-6811 CODEN : SSCRAD
Source
School science review A. 2001, vol. 82, n° 300, pp. 83-92 [bibl. : 18 ref.]
Langue
Anglais
Pour les membres de la communauté du CNRS, ce document est autorisé à la reproduction à titre gratuit.
Pour les membres des communautés hors CNRS, la reproduction de ce document à titre onéreux sera fournie sous réserve d’autorisation du Centre Français d’exploitation du droit de Copie.

Pour bénéficier de nos services (strictement destinés aux membres de la communauté CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique), de l'ESR français (Enseignement Supérieur et Recherche), et du secteur public français & étranger) :